Rano wyruszamy na niebieski szlak na górę Skalli. Przechodzimy całą trasę. Następnie schodzimy czerwonym szlakiem w dół aż do góry Brennisteinsalda, na którą wchodzimy zielonym szlakiem. Po zejściu z góry idziemy najpierw białym a następnie czerwonym szlakiem do schroniska.

Kolorowe góry blisko Landmannalaugar

Tego dnia przechodzimy 20 km, co zajmuje nam 6 godzin. Widoków nie da się opisać. Widzimy lodowce, dymiące pola geotermalne, kolorowe góry, górskie jeziorka. Pogoda jest kapryśna, jest pochmurnie, chociaż pod koniec się wypogodziło.

Koniecznie trzeba zabrać ze sobą ciepłe rękawiczki i czapkę, bo momentami głowę wiatr urywał. Podejścia miejscami są strome, chociaż najmniej przyjemne są ostre zejścia w dół. Dobre buty trekkingowe są koniecznością.

Kolorowe góry blisko Landmannalaugar oraz schronisko

Szlak niebieski był słabo oznakowany, także dobrze mieć ze sobą GPS z mapą okolicy na wszelki wypadek. Większość trasy przeszliśmy prawie sami, dopiero pod górą Brennisteinsalda widzimy tłumy turystów. Ta okolica, położona najbliżej Landmannalaugar jest najpopularniejsza wśród jednodniowych turystów ze względu na niewielką odległość od bazy. Autobusem o 16 wracamy do Hella.